Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016

Παίζοντας με ρήματα σε - ώνω...

Ιδέες για την τάξη


Θα χρειαστείτε:
- ρήματα σε -ώνω και παράγωγά τους ουσιαστικά
Γράφεται τις λέξεις και εάν θέλετε τις πλαστικοποιείτε. Μπορείτε να ξεχωρίσετε τα ρήματα από τα ουσιαστικά με ένα χρωματιστό αυτοκόλλητο. 

Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016

Κλασματικές πίτσες

Δραστηριότητα για εξάσκηση και κατανόηση κλασμάτων


Θα χρειαστείτε:
- κουτιά πίτσας τόσα όσα οι μαθητές/ τριες 
- φύλλο οδηγιών 
- χαρτιά χρωματιστά
- άλλα υλικά π.χ. κουμπιά



Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2016

Ο σκοπός της εκπαίδευσης

Νόαμ Τσόμσκι


Απόδοση στα ελληνικά της συμμετοχής του Νόαμ Τσόμσκι στη συζήτηση "Μάθηση Δίχως Σύνορα", με τίτλο "Ο Σκοπός της Εκπαίδευσης" - The Purpose of Education - μια πρωτοβουλία του ιστότοπου Learning Without Frontiers .

Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2016

Επικίνδυνη μοναξιά



Όταν τις νύχτες τριγυρνώ στη μοναξιά μου,
ψάχνω μες σε χιλιάδες πρόσωπα να βρω
εκείνο το τρεμούλιασμα στην άκρη του ματιού σου.

Αν έστω κι ένας μόνο απηχούσε
κάτι από τη δική σου ομορφιά,
θα του ’λεγα: «Λοιπόν, τι περιμένεις;
με τα καρφιά των παπουτσιών σου κάρφωσέ με» –

και δε θα καρτερούσα πια γλυκό φιλί
ούτε μια τρυφερή περίπτυξη.

Χριστιανόπουλος Ντ., (1954), Ξένα γόνατα

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016

Οι τόποι του Νίκου Καββαδία

Η ποίηση ταξιδεύει


   Τα μέρη τα οποία αναφέρονται στα ποιήματα του Νίκου Καββαδία σημειωμένα επάνω στον χάρτη. Μια δουλειά που πραγματοποιήθηκ εμε τη βοήθεια του GoogleMaps, του διαδικτύου και του βιβλίου του Τράπαλη, "Γλωσσάρι στο έργο του Νίκου Καββαδία".  

Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

Συνδέοντας την πρόσθεση με την αφαίρεση

Ιδέες για την τάξη


















 1. Παιχνίδι με χούλα χουπ. Τοποθετούμε μπάλες σε χούλα χουπ και βάζουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν. Τι βλέπουν;


2. Μοιράζουμε τις μπάλες σε δυο μέρη στα δυο χουλα χουπ, εισάγοντας την έννοια της αφαίρεσης. Έπειτα, τα επιστρέφουμε σε ένα.

Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Ὁ ἄνθρωπος, ὁ κόσμος καὶ ἡ ποίηση


Ἀνάσκαψα ὅλη τη γῆ νὰ σὲ βρῶ.
Κοσκίνισα μὲς τὴν καρδιά μου τὴν ἔρημο· ἤξερα
πὼς δίχως τὸν ἄνθρωπο δὲν εἶναι πλῆρες
τοῦ ἥλιου τὸ φῶς. Ἐνῷ, τώρα, κοιτάζοντας
μὲς ἀπὸ τόση διαύγεια τὸν κόσμο,
μὲς ἀπὸ σένα - πλησιάζουν τὰ πράγματα,
γίνονται εὐδιάκριτα, γίνονται διάφανα -
τώρα μπορῶ
ν᾿ ἀρθρώσω τὴν τάξη του σ᾿ ἕνα μου ποίημα.

Παίρνοντας μία σελίδα θὰ βάλω
σ᾿ εὐθεῖες τὸ φῶς.

Βρεττάκος Ν., Ποιήματα

Από το Big Bang στον άνθρωπο

Με ένα βιντεάκι


Από το ντοκιμαντέρ του Carl Sagan "Cosmos".

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

Ο κανόνας «3-6-9-12» για τα παιδιά και την οθόνη

Συνέντευξη



    Ο Serge Tisseron είναι γάλλος ψυχαναλυτής-ψυχίατρος, από τους πιο γνωστούς στη χώρα του. Δίνει κατευθύνσεις έρευνας στο πανεπιστήμιο University Paris 7 Denis Diderot. Μελετά τις σχέσεις των νέων με τις νέες τεχνολογίες, τις παρανοήσεις ανάμεσα στους ενήλικες και την επόμενη γενιά, και τις επιπτώσεις της τεχνολογίας της πληροφορίας στους νέους ανθρώπους. Το 2008 ανέπτυξε τον κανόνα «3-6-9-12», που σημαίνει, «όχι τηλεόραση πριν από τα τρία χρόνια, όχι παιχνίδια σε κονσόλα πριν από τα έξι, καθόλου internet πριν από τα εννέα χρόνια, και καθόλου κοινωνικά μέσα πριν από τα 12″. Το 2011 η Γαλλική Ένωση Παιδιάτρων αποδέχτηκε την πρόταση.

Ο κανόνας «3-6-9-12»
Όχι τηλεόραση πριν από τα 3 χρόνια.
Όχι παιχνίδια σε κονσόλα πριν από τα 6.
Όχι internet πριν από τα 9.
Όχι social media πριν από τα 12.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...