Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2016

Πολύς, πολλή, πολλοί, πολλές, πολύ ... μπέρδεμα

στιχουργήματα ... γραμματικά



Τι χρειάζεστε:
- φαντασία κι έμπνευση
- ένα φύλλο χαρτί ή έναν πίνακα


Πώς γίνεται:
1. Ζητάτε από τα παιδιά να σας δώσουν το σκηνικό του ποιήματός σας π.χ. πόλη ή θάλασσα
2. Ξεκινάτε να γράφετε διάφορες ιδέες και ζητάτε το ίδιο από τα παιδιά.Φροντίζετε πολύ συχνά να χρησιμοποιείται το επίθετο πολύς σε όλα του τα γένη.

* μπορείτε να ξεκινάτε εσείς έναν στίχο με το επίθετο και να προτρέπετε τα παιδιά να το ολοκληρώσουν
π.χ. μια μέρα με πολλή ............
* μπορείτε να φτιάξετε ένα ποίημα και να ζητήσετε από τους/τις μαθητές/ τριες να συμπληρώσουν κενά με τους τύπους του επιθέτου

Στόχος:
Να εξασκηθούν τα παιδιά στην κλίση και την ορθογραφία του επιθέτου πολύς. Ταυτόχρονα, να ακονίσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Παράδειγμα


Τα ζώα

Σε μια όμορφη πόλη με σπίτια ___________

__________ παιδιών τα ζώα

είχαν ανθρώπινη μιλιά.



Για ώρα _________ συζητούσαν

και συνήθειες ___________ των ανθρώπων

φαίνεται ν’ αποκτούσαν.



Τα καλοκαίρια, ας πούμε, τα ζώα αυτά

στων δέντρων την __________ σκιά

τη μέρα όλη περνούσαν.



Στις θάλασσες τις μακρινές

με τις __________ τις αμμουδιές

τα όνειρά τους κυνηγούσαν.



Και στων __________ κυμάτων τον αφρό,

κάτω από τον _________ ήλιο, τον καυτό

τραγούδια σιγομουρμουρίζαν.



Μα μες στης νύχτας την ________ σιωπή

μαζεύονταν σε μια αυλή 

και για ________ ανθρώπους κουβεντιάζαν



γιατί κι ας ήταν ζώα 

_________ φορές

μ’ εκείνους μοιάζαν!



Ιδέα, δημιουργία, συγγραφή ποιήματος: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...