Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2015

Η ζωή ενός αστροναύτη

Με ένα βιντεάκι


    Ο αστροναύτης Jerry Carr ήταν διοικητής του Skylab 4 από τον Νοέμβριο του έτους 1973 μέχρι τον Φεβρουάριο της επόμενης χρονιάς και κατέγραψε πάνω από 2.000 ώρες στο διάστημα. Μοιράζεται σε ένα βιντεάκι την εμπειρία τους ως αστροναύτης της NASA. 

31 τρόποι για να είναι κάποιος δημιουργικός

πληροφοριακό γράφημα



Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Πρέπει τα σχολεία να διδάσκουν διαφορετικά αντικείμενα στα αγόρια και στα κορίτσια;

Φύλο κι εκπαίδευση

School Without Walls in the District in 2011Marvin Joseph/The Washington Post

  Ανάμεσα στα ευρήματα που προσφέρουν ιδιαίτερη τροφή για σκέψη στην αναπτυσσόμενη επιστήμη σχετικά με τον εγκέφαλο των εφήβων είναι το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του εγκεφάλου διαφέρει στις γυναίκες και τους άνδρες. 
    Στο βιβλίο της, “The Teenage Brain,” η Frances Jensen μελετά τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας το κομμάτι εκείνο του εγκεφάλου που επεξεργάζεται πληροφορίες, η δράση του οποίου μειώνεται στην πορεία, έχοντας αγγίξει το μέγιστο των δυνατοτήτων εξέλιξής του όταν τα κορίτσια είναι γενικά μεταξύ 12 και 13 ετών και τα αγόρια 15 με 16.

Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015

Κρατώντας το παλιό σχολείο!

Μαθητές ανταλλάσσουν τις ψηφιακές συσκευές τους
 με ανάγνωση κι επιτραπέζια παιχνίδια


   Οι μαθητές ενός σχολείου στο Shropshire αντιμετώπισαν την αρχή της πρώτης εβδομάδας του Ιουνίου με μια διαφοροποίηση. Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα τα iPads και τα Xboxes θα μείνουν ανέγγιχτα και η τηλεόραση θα παραμείνει απενεργοποιημένη καθώς τα παιδιά θα ανακαλύπτουν τις χαρές του διαβάσματος, του ραψίματος, της ποδηλασίας, των επιτραπέζιων παιχνιδιών, του κρίκετ και των πεζοποριών στο δάσος. 
     Από τη Δευτέρα, οι μαθητές στο The Old Hall School στο Telford συμμετέχουν σε μια εβδομάδα "ψηφιακής αποτοξίνωσης" αφού ο διευθυντής, Martin Stott, ανησυχούσε ότι η νεολαία είναι υπερβολικά εξαρτημένη από την τεχνολογία χάνοντας της ικανότητα να συγκεντρωθεί και να ακολουθήσει σύνθετες οδηγίες.

Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015

Άλλοτε η θάλασσα


«Άλλοτε η θάλασσα μας είχε σηκώσει στα φτερά της
Μαζί της κατεβαίναμε στον ύπνο
Μαζί της ψαρεύαμε τα πουλιά στον αγέρα
Τις μέρες κολυμπούσαμε μέσα στις φωνές
και τα χρώματα

Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015

Τι είναι εργοθεραπεία;

Πληροφορίες

    Εργοθεραπεία είναι ο επιστημονικός κλάδος που, μέσω δραστηριοτήτων, στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργικότητας και των επιμέρους δεξιοτήτων του παιδιού. Η      
   Εργοθεραπεία, λοιπόν, υποδηλώνει τη θεραπεία μέσα από το έργο. «Έργο» για τα παιδιά θεωρούμε κυρίως το παιχνίδι, γιατί μέσα από αυτό μαθαίνουν, μιμούνται, κοινωνικοποιούνται. Οι δραστηριότητες, που χρησιμοποιούνται, δεν είναι τυχαίες αλλά είναι καλά οργανωμένες και σχεδιασμένες έτσι ώστε να κατευθύνονται προς ένα ορισμένο σκοπό, την αποκατάσταση των δυσκολιών. 

Οι δραστηριότητες αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:
-εκπαιδευτικά και επιτραπέζια παιχνίδια
-χειροτεχνίες (χρώματα, πηλός, γύψος κ.α.)
(δράμα και) θεατρικό παιχνίδι
-μουσική
-σωματοκινητικό παιχνίδι
-γραφοκινητικές ασκήσεις

Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015

Κάντε την ανάγνωση αναπόσπαστο κομμάτι του καλοκαιριού

Τι μπορούν να κάνουν οι οικογένειες για να συνεχίσουν τα παιδιά 
το διάβασμα τους καλοκαιρινούς μήνες


   Οι οικογένειες, ως οι πρώτοι και σημαντικότεροι δάσκαλοι, διαδραματίζουν μείζονα ρόλο στην κινητοποίηση των παιδιών ως προς την ανάγνωση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Υπάρχουν ποικίλες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι γονείς προκειμένου να ενθαρρύνουν το καλοκαιρινό διάβασμα:

Τρίτη, 16 Ιουνίου 2015

Παιχνίδια με ρίσκο

Αφήστε τα παιδιά να παίρνουν ρίσκα!


   Ζούμε σε ένα κόσμο με ολοένα αυξανόμενους περιορισμούς για την ασφάλεια των παιδιών. «Μη αυτό..», «όχι εκεί», «είναι επικίνδυνο», «πρόσεξε θα πέσεις…!» Αυτό όμως τα κάνει ασφαλή; Ή μήπως έτσι στερούνται πολύτιμες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τον κόσμο γύρω τους; Μήπως δεν τα έχουμε ικανά; Πού πήγε η εμπιστοσύνη μας προς εκείνα; Πρόκειται μήπως για μια γενιά χωρίς ένστικτο αυτοσυντήρησης; Όχι φυσικά! Μα, τότε γιατί τους στερούμε το δικαίωμα να δοκιμάσουν τους εαυτούς τους και να εξερευνήσουν τα όριά τους;
   Όλοι θυμόμαστε, τους φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους από ασφυξία, την περασμένη Άνοιξη, επειδή τοποθέτησαν μέσα στο δωμάτιο ένα αναμμένο μαγκάλι.. Όλοι τότε έμειναν άναυδοι, γιατί κανείς δεν περίμενε ότι ένας ενήλικας δε θα γνώριζε πως κάτι τέτοιο είναι επικίνδυνο. 
   Στόχος είναι να φτάσουν τα παιδιά στην ανώτατη εκπαίδευση, χωρίς καμιά ουλή αν είναι δυνατόν. Νομίζουμε ότι με τον να μην τα αφήνουμε να παίρνουν «ρίσκα» και να χρησιμοποιούν επικίνδυνα πράγματα τα προστατεύουμε, ενώ στην πραγματικότητα επιτυγχάνουμε το ακριβώς αντίθετο. Τα κάνουμε να μεγαλώνουν με την αντίληψη ότι πάντα θα είναι κάποιος δίπλα τους για να τα προστατέψει, ανίκανα να αναλάβουν ευθύνες και ρίσκα, μα και όταν το κάνουν, μην έχοντας αποκτήσει την εμπειρία από μικρά, τραυματίζονται περισσότερο. 

Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015

Οι ανθρωπιστικές σπουδές στην εποχή του Pac-Man

Συνέντευξη με τον Χρυσόστομο Νικία, 
πρόεδρο του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας



   Είναι η «περιττή πολυτέλεια» των καιρών μας, τα «καμένα πτυχία» στην αγορά εργασίας. Η αγωνία μας για ανάπτυξη έχει ρίξει τις ανθρωπιστικές σπουδές στο περιθώριο του ενδιαφέροντος, τόσο των νέων και των γονιών τους όσο και των απανταχού πολιτικών. Αλλά κάτι περίεργο συμβαίνει στα πανεπιστήμια - και δη στις νεωτεριστικές σχολές των πιο φρέσκων επιστημών και τεχνολογιών. Κάτι που θυμίζει «επιστροφή των Ηρακλειδών» και «εκδίκηση των αρχαίων». Μηχανικοί και νευροεπιστήμονες μελετούν με ζέση Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Ιπποκράτη... Γιατί; Τι είναι αυτό που βάζει τις ανθρωπιστικές επιστήμες «από την πίσω πόρτα» στο άρμα επέλασης των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας; Εχει έννοια να ξανακοιτάξουμε αυτό που περιφρονήσαμε; Είναι η μελέτη των κλασικών η «σωτηρία της ψυχής» ενός κόσμου που παραφρονεί;
    Ο Ιούνιος είναι, λέει, γνωστός και ως ο «θεριστής». H άχρηστη πληροφορία της ημέρας, θα σπεύσει να παρατηρήσει όποιος νεοσσός γεννήθηκε μετά το τέλος των κοινοτικών επιδοτήσεων, άρα και των σταχομαζωμένων χωραφιών που κάπνιζαν στη θεσσαλική πεδιάδα. Τώρα ο Ιούνιος θερίζει μαζικά μόνο τα 18χρονα μυαλά που πασχίζουν να μπουν σε κάποιο πανεπιστήμιο. Οχι μόνο με το άχθος, τον αγώνα και τα έξοδα προετοιμασίας για να «μπουν», αλλά και με την εκκρεμούσα αγωνία «σε ποιο πανεπιστήμιο, σε ποια σχολή και... γιατί;».

Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2015

Πώς να μεγαλώσετε έναν αναγνώστη

Τρόποι για να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία



   Τα παιδιά γίνονται αναγνώστες για μια ζωή για πάρα πολλούς λόγους. Μερικές φορές αρκεί ένα βιβλίο "κλειδί", το οποίο μαγνητίζει τη φαντασία του παιδιού και το εισάγει στον συναρπαστικό κόσμο της φαντασίας. Άλλες φορές ένας/ μια δάσκαλος/α που επεξεργάζεται εξαιρετικά βιβλία στην τάξη γεννά μια πείνα για περισσότερες μεγάλες ιδέες και προσεγμένη γραφή. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι γονείς επηρεάζουν την εκτίμηση των παιδιών για τα βιβλία μοιραζόμενοι τη δική τους αγάπη για τη λογοτεχνία κι αποτελώντας ένα αναγνωστικό πρότυπο - έχοντας πάντα ένα βιβλίο να διαβάζουν, συντροφεύοντας τις διακοπές τους με βιβλία, διαβάζοντας πριν τον ύπνο, πραγματοποιώντας συχνές επισκέψεις στη βιβλιοθήκη ή σε βιβλιοπωλεία καθώς και με άλλους τρόπους.

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα


Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα
είδα το βράδυ αυτό.
Κάποια χρυσή, λεπτότατη
στους δρόμους ευωδιά.
Και στην καρδιά
αιφνίδια καλοσύνη.

Τρίτη, 9 Ιουνίου 2015

Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια και Υλικό για Δημιουργική Διδασκαλία


   Το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια επέλεξε μεταφρασμένο άρθρο από το Υλικό για Δημιουργική Διδασκαλία και το χρησιμοποίησε ως επίσημο δείγμα γραπτής εξέτασης για την εισαγωγή και την απονομή υποτροφιών στην Α' τάξη Γυμνασίου στο μάθημα της γλώσσας. 
     Ευχαριστούμε πολύ! 


Δείτε τη γραπτή εξέταση: anatolia edu




Μαίρη Πόππινς

Βιβλία για φάγωμα


Συγγραφέας: Π.Λ.Τράβερς
Εκδόσεις: Ποταμός
Σελίδες: 201
Ιδανικό για παιδιά: Τρίτης δημοτικού και μεγαλύτερα


Λίγα λόγια για το βιβλίο:

  Mε μια ομπρέλα στο χέρι, ένα καπέλο με λουλούδια, τη φούστα ως τους αστραγάλους, αυτή είναι η Mαίρη Πόππινς. O ανατολικός άνεμος την έφερε, ο δυτικός την πήρε, φουσκώνοντας την ομπρέλα της. Έτσι ταξιδεύει η Mαίρη Πόππινς. Ξέρει τη γλώσσα των πουλιών και τη νύχτα σκαρφαλώνει σε μια σκάλα, για να κολλήσει αστέρια στον ουρανό. Όλα ξέρει να τα κάνει η Mαίρη Πόππινς. H Tζέιν και ο Mίκαελ θυμώνουν, καμιά φορά, μαζί της, γιατί είναι αυστηρή και τους ειρωνεύεται. Kι όμως, την αγαπούν με όλη τους την καρδιά. H "Mαίρη Πόππινς" είναι ένα μεγάλο κλασικό έργο της αγγλικής φιλολογίας που διδάσκει και ψυχαγωγεί τα παιδιά. 

Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2015

Νηπιαγωγεία του Δάσους

Η νέα τάση



  Φανταστείτε ένα νηπιαγωγείο χωρίς τοίχους, χωρίς πόρτες, χωρίς καρέκλες και παιχνίδια. Ένα νηπιαγωγείο μέσα στο δάσος, όπου τα παιδιά κάθονται σε πέτρες και κορμούς δέντρων, ανάβουν φωτιές και παίζουν με ό,τι υπάρχει στη φύση. Τα νηπιαγωγεία του δάσους είναι η νέα τάση στη Γερμανία αλλά και άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης. Η τάση είναι μάλιστα τόσο ισχυρή ώστε να γίνει και Διεθνές Συνέδριο Νηπιαγωγείων του Δάσους αυτή την εβδομάδα στο Βερολίνο και το περιοδικό Spiegel να φιλοξενήσει εκτενές αφιέρωμα, κάνοντας μάλιστα λόγο για τη «νέα εξαγωγική επιτυχία» της Γερμανίας.
  Η πρώτη λειτουργία «Νηπιαγωγείου του Δάσους» καταγράφεται το 1951 στη Δανία (Skovbomehaven), ωστόσο οι ρίζες της Παιδαγωγικής του Δάσους ανιχνεύονται στη Σουηδία το 1892. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από ογδόντα «Νηπιαγωγεία του Δάσους» στη Δανία, ισότιμα με τα άλλα νηπιαγωγεία της χώρας. Το 1993 ιδρύθηκε επίσημα και το πρώτο «Δασικό Νηπιαγωγείο» στη Γερμανία, ενώ σήμερα λειτουργούν πάνω από 1.500 τόσο στη Γερμανία, όσο και σε άλλες χώρες, όπως στην Αυστρία και την Ελβετία. Η ιδέα ήδη εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες, στις περισσότερες ευρωπαϊκές, ενώ υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην Ιαπωνία, στη Νότια Κορέα και στον Καναδά.

Βγαίνουμε έξω ακόμη και τις κρύες χειμωνιάτικες μέρες, μέχρι η θερμοκρασία να φτάσει τους -28 βαθμούς C 

Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

Βιβλία μόνο με εικόνες

Πώς μπορούν τα βιβλία χωρίς λόγια να βοηθήσουν ένα παιδί να διαβάσει;

Οι ωραιότερες ιστορίες ειπώθηκαν με εικόνες
   Οποιος έχει "διαβάσει" ένα βιβλίο εικόνων μπορεί να βεβαιώσει ότι δε χρειάζονται λέξεις για να ειπωθεί μια ιστορία. Τα νήπια και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν την ικανότητα να παρακολουθήσουν μια ιστορία, η οποία εξελίσσεται με εικόνες, ένας γονιός ή ένα παιδί μπορεί να αφηγηθεί τη δράση και η οικεία αυτή δράση είναι δυνατό να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν θετικές αλληλεπιδράσεις με τα βιβλία.

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015

«Ας φανταστούμε το σχολείο των ονείρων μας»

Το πρώτο βραβείο : Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου


   Το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό «Ας φανταστούμε το σχολείο των ονείρων μας» έφερε στο προσκήνιο το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου και το προσεγμένο, ευφάνταστο και συγκινητικό βίντεο που έφτιαξαν με αυτό το θέμα οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού με τον δάσκαλό τους Νίκο Βιντζηλαίο. Σε μια εποχή που οι περισσότεροι θα στοιχημάτιζαν ότι δεν γίνεται τίποτα εποικοδομητικό στην εκπαίδευση, το «Κ» βρέθηκε εκεί και ανακάλυψε πως αυτό το μικρό Δημοτικό των 54 μαθητών και των 5 δασκάλων είναι η απόδειξη ότι το σχολείο των ονείρων μας δεν είναι μόνο στα όνειρά μας - μπορεί να βρίσκεται σε ένα μικρό χωριό των Κυκλάδων.

Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2015

Ιούνιος μήνας


“Είχαν αρχίσει οι ζέστες – Ιούνιος μήνας –

άλλαζες κάθε τόσο θέση στο κρεβάτι

ζητώντας το δροσερό μέρος στα σεντόνια,

μη βρίσκοντας δροσιά. Κι αυτή η ταυτόχρονη

καταδίκη και αθώωση. Φωνάζανε οι γρύλοι.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...