Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015

Κρατώντας το παλιό σχολείο!

Μαθητές ανταλλάσσουν τις ψηφιακές συσκευές τους
 με ανάγνωση κι επιτραπέζια παιχνίδια


   Οι μαθητές ενός σχολείου στο Shropshire αντιμετώπισαν την αρχή της πρώτης εβδομάδας του Ιουνίου με μια διαφοροποίηση. Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα τα iPads και τα Xboxes θα μείνουν ανέγγιχτα και η τηλεόραση θα παραμείνει απενεργοποιημένη καθώς τα παιδιά θα ανακαλύπτουν τις χαρές του διαβάσματος, του ραψίματος, της ποδηλασίας, των επιτραπέζιων παιχνιδιών, του κρίκετ και των πεζοποριών στο δάσος. 
     Από τη Δευτέρα, οι μαθητές στο The Old Hall School στο Telford συμμετέχουν σε μια εβδομάδα "ψηφιακής αποτοξίνωσης" αφού ο διευθυντής, Martin Stott, ανησυχούσε ότι η νεολαία είναι υπερβολικά εξαρτημένη από την τεχνολογία χάνοντας της ικανότητα να συγκεντρωθεί και να ακολουθήσει σύνθετες οδηγίες.
    Διεξήγαγε, λοιπόν, τον περασμένο μήνα μια έρευνα σε μαθητές οχτώ έως έντεκα ετών και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στην αυξημένη χρήση ηλεκτρονικών ψηφιακών συσκευών και φτωχής αναγνωστικής προόδου κι έλλειψης χαράς. Οι μαθητές που δαπανούσαν περισσότερες από δυο ώρες καθημερινά σε ψηφιακές συσκευές και παιχνιδομηχανές αφιέρωναν δυο ώρες λιγότερες κάθε εβδομάδα στο διάβασμα συγκριτικά με συμμαθητές / τριες τους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν λιγότερο την τεχνολογία. Παράλληλα, όσοι/ες απασχολούνταν σε οθόνες για περισσότερο από μια ώρα την ημέρα προέκυψε ότι ήταν κατά 7% λιγότερο πιθανό να ακολουθήσουν την αναμενόμενη πρόοδο στην ανάγνωση σε σχέση με όσους έκαναν μικρότερη χρήση οθονών. Επιπλέον, ήταν λιγότερο πιθανό να δηλώσουν τόσο χαρούμενοι όσο οι υπόλοιποι.


   Ο Stott αναφέρει: "Μου φαίνεται ότι έχει χειροτερέψει η ικανότητα των παιδιών να λαμβάνουν υπόψιν τους οδηγίες για ζητήματα που περιλαμβάνουν πολλά βήματα. Για πολλά παιδιά όλες τους οι συζητήσεις κινούνται γύρω από αυτά τα παιχνίδια. με αναστατώνει που βλέπω οικογένειες να κάθονται σε ένα εστιατόριο κι αμέσως τα παιδιά να βγάζουν τα iPads".
  Τα παιδιά που συνήθως περνούν τον χρόνο τους με ψηφιακές συσκευές, αυτή την εβδομάδα ανακάλυψαν τη διασκέδαση που κρύβουν παραδοσιακές αναζητήσεις όπως το παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο, το ποδήλατο, η ανάγνωση, τα παζλ.



   Ο διευθυντής εξηγεί ότι δεν αντιτίθεται συνολικά στη χρήση της τεχνολογίας, ωστόσο, επισημαίνει ότι τον προβληματίζει η ποσότητα του χρόνου που ξοδεύουν τα παιδιά παίζοντας σε μηχανές.


   Ο Joshua Woodland, 10 χρονών, ανέφερε ότι συνήθως μετά το σχολείο παρακολουθεί κινούμενα σχέδια, όμως, αυτή την εβδομάδα αξιοποίησε τον χρόνο του ζωγραφίζοντας, διαβάζοντας, ποδηλατώντας. Επισημαίνει "Πιστεύω ότι μόλις τελειώσει η εβδομάδα θα συνεχίσω να προσπαθώ να βλέπω λιγότερο το iPad μου". Η Piya Dhatt, 10 χρονών, επίσης, δήλωσε: "Χρησιμοποιώ ένα iPod και το iPad της αδερφής μου για 10 με 15 λεπτά αφού έχω ολοκληρώσει τα μαθήματα για το σχολείο. Εάν σταθώ τυχερή, ορισμένες φορές βλέπω ταινία. Αυτή την εβδομάδα, στον ελεύθερο χρόνο μου έπαιξα επιτραπέζια παιχνίδια όπως η Μονόπολη, έκανα βόλτες και τάισα τις πάπιες. Στην πραγματικότητα ήταν πιο διασκεδαστικό απ' ό,τι συνήθως".

Πηγή: Independent
Δείτε, επίσης: BBC

Μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...