Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Ενίσχυση ακουστικής επεξεργασίας

πέντε τρόποι


    Επαναλαμβάνετε συνεχώς τον εαυτό σας; Νιώθετε ότι κανείς δεν σας ακούει; Ή μήπως έχετε ένα παιδί που τρομάζει με το θόρυβο;
   Η ακουστική επεξεργασία ή ακουστικές ικανότητες περιλαμβάνουν περισσότερες δραστηριότητες από ό, τι η ακοή. Είναι μια αισθητική διαδικασία που χρησιμοποιεί τους μηχανισμούς της ακοής και την ενσωμάτωση του ήχου. Έχετε ακούσει ποτέ την έκφραση «μουσική στα αυτιά μου»; Λοιπόν, ακόμη και η μουσική μπορεί να παρουσιάζει επιπτώσεις στο νευρικό σύστημα. Αλλά, ως ενήλικες που μπορούμε να επηρεάσουμε δραματικά την ικανότητα των παιδιών μας (και άλλων ενήλικων) δεν αρκούμαστε μόνο στην ακοή αλλά και στο να αφουγκραστούμε τη διαδικασία. Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε τις δικές σας ικανότητες. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά κόλπα που μπορεί να κάνουν πραγματικά τη διαφορά.

1. Ελέγξτε την ακοή του παιδιού σας

Ακούς; Πρώτον, βεβαιωθείτε ότι η ακοή του παιδιού σας παίρνει άριστα. Ζητήστε να κάνετε έναν ακοολογικό έλεγχο από έναν ωτορινολαρυγγολόγο. Ο γιατρός μπορεί να ερευνήσει κατά πόσον ένα πρόβλημα ακοής είναι ένα μηχανικό πρόβλημα. Αν όλοι οι έλεγχοι είναι καλοί, μπορείτε να δοκιμάσετε μερικά παιχνίδια ακοής. Ένα από αυτά είναι το«κρύψε το χρονόμετρο». Πάρτε ένα συνηθισμένο χρονόμετρο, με διάρκεια δύο λεπτών. Βρείτε μια κρυψώνα για αυτό, πατήστε το κουμπί να ξεκινήσει και ζητήστε από το παιδί σας να βρει το χρονόμετρο. Θα εκπλαγείτε με το πόσο εστιασμένες και προσανατολισμένες είναι οι ακουστικές ικανότητες του σε λίγα μόνο λεπτά. Τα παιδιά αγαπούν αυτό το παιχνίδι!

2. Χρησιμοποιήστε ακουστικά βιβλία

Τα ακουστικά βιβλία είναι υπέροχα για τα παιδιά. Μπορείτε να τα «κατεβάσετε», να τα αγοράσετε ή δανειστείτε από μια βιβλιοθήκη. Χρησιμοποιήστε τα στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.


3. Ακολουθήστε τις οδηγίες

Αυτό το παιχνίδι είναι ελκυστικό για τα παιδιά με ακουστικές προκλήσεις. Επιλέξτε έναν αριθμό αντικειμένων. Αν τα παιχνίδια ικανοποιούν και αισθητηριακά ερεθίσματα, τόσο το καλύτερο. Τοποθετήστε τα αντικείμενα σε ένα άλλο δωμάτιο. Κοιτάξτε το παιδί σας και να ζητήστε του να πάει να βρει τα αντικείμενα. Για παράδειγμα, «Πήγαινε να βρεις το σκάφος, το αυτοκίνητο, την καμπάνα, το δαχτυλίδι και τα ψάρια». Το παιδί σας θα πάει στο δωμάτιο και θα διαλέξει αυτά τα αντικείμενα (από ένα σωρό από διάφορα αντικείμενα) και θα τα φέρει πίσω ... ή όχι. Το παιχνίδι αυτό συνδυάζει την ακουστική επεξεργασία με τη μνήμη. Μπορείτε να συνδυάσετε την ηλικία του παιδιού με τον αριθμό αντικειμένων που θέλετε να φέρει. Για παράδειγμα, ένα πεντάχρονο παιδί θα βρει πέντε αντικείμενα.

4. Χαμηλώστε τη φωνή σας

Παρακολουθήστε πόσο σιγανή ή πόσο δυνατή είναι τη φωνή σας, όταν μιλάτε. Είστε σε ένα άλλο δωμάτιο; Φωνάζετε; Ρυθμίστε τη φωνή σας. Και, αν δεν είστε σίγουροι, ρωτήστε τα παιδιά σας, αν μιλάτε πάρα πολύ δυνατά ή σιγανά. Αν δείτε το παιδί σας να καλύπτει τα αυτιά, η στάθμη του θορύβου μπορεί να είναι πολύ υψηλή.

5. Ολόκληρο το σώμα ακροάται

Εργαστείτε με τα μέλη της οικογένειας και τα παιδιά σας σχετικά με την ακρόαση όλου του σώματος. Όταν κάποιος μιλάει, ενθαρρύνετε τον ακροατή να βλέπει το πρόσωπο του ομιλητή, έτσι ώστε τα πόδια, τα γόνατα, τα ισχία, οι ώμοι και το πρόσωπό του να είναι προσανατολισμένα στον ομιλητή. Στη συνέχεια, ο ομιλητής γνωρίζει ότι έχει την προσοχή και ο ακροατής λαμβάνει το μήνυμά του. Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε αυτή τη συμπεριφορά. Αν έχετε ένα κινητό τηλέφωνο που σας απασχολεί, δεν είστε εκεί για να ακούτε το παιδί σας, αλλά για να απαντήσετε στην άλλη γραμμή του τηλεφώνου. Μπορείτε να το κάνετε καλύτερα! Αφήστε το τηλέφωνό σας, δείτε το πρόσωπο του παιδιού σας και ακούστε πραγματικά τι σας λέει.

  Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες για την προώθηση της ακουστικής επεξεργασίας αλλά η συμπεριφορά καλής ακρόασης είναι ένας εξαιρετικός τομέας για να ξεκινήσετε.

Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...