Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

"Πήραν τα μυαλά του αέρα"

από πού προήλθε η φράση;


     Στις μέρες μας όταν λέμε την φράση «πήραν τα μυαλά του αέρα», εννοούμε ότι κάποιος με αυτά που λέει υπερβάλλει χωρίς λόγο, είναι αλαζονικός, υπερόπτης, καβαλημένο καλάμι. Η σιγουριά του είναι απερίσκεπτα μεγάλη και συνήθως δεν ακούει τα λόγια και τις συμβουλές των γύρω του, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές οι αποφάσεις που παίρνει να αποβαίνουν μοιραίες για τον ίδιο. 
    Ωστόσο, η κυριολεκτική σημασία της έκφρασης «πήραν τα μυαλά του αέρα» προέρχεται από τα βυζαντινά χρόνια και σήμαινε κάτι εντελώς διαφορετικό. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία αντιμετώπιζε δυσκολίες στην προσπάθεια να αναχαιτίσει τους εχθρούς που πολιορκούσαν την Κωνσταντινούπολη και άλλα εδάφη της αχανούς έκτασής της. Εκείνη την περίοδο, οι βυζαντινοί χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά το πιο αποτελεσματικό όπλο τους, το «υγρό πυρ». Το «υγρό πυρ» ήταν μια ρευστή εύφλεκτη ουσία. Η φωτιά που προκαλούσε δεν έσβηνε στο νερό και αυτό ήταν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. 

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

Σκουντουφλόπετρες

από την LudEris



   Κατεβήκαμε τα σκαλιά της παλιάς βερολινέζικης πολυκατοικίας δύο δύο. Πεινούσαμε πολύ και η Leitha μου είχε υποσχεθεί κρέπες σε μία κλειστή αγορά του Kreuzberg. Λίγη ώρα μετά χωνεύαμε τις υπέροχες κρέπες και κάναμε βόλτες στους πλακόστρωτους παράδρομους μιλώντας για ό,τι είχε συμβεί αυτά τα 8 χρόνια που είχαμε να βρεθούμε. H Leitha μόλις μετακόμισε από την Νέα Υόρκη στο Βερολίνο και φαίνεται χαρούμενη με τη γειτονιά και τη νέα της ζωή. Μου μιλάει για την αίσθηση της κοινότητας και την διάθεση της να συμμετέχει.«Το Βερολίνο νοιώθω να μου δίνει συνεχώς ενέργεια. Στη Νέα Υόρκη ένιωθα τα τελευταία χρόνια να στερεύω, σαν να μου ρουφάει την ενέργεια η ίδια η πόλη και οι ρυθμοί της». Δεν έκανα καν τον κόπο να μιλήσω πάλι για την Αθήνα, απλά κούνησα το κεφάλι και κοίταξα τα παπούτσια μου. Εκεί ακριβώς ανάμεσα στα μικρά τετράγωνα πλακάκια του πεζοδρομίου πρόσεξα για πρώτη φορά δύο μπρούτζινες πλάκες και παραμέρισα τα πόδια μου για να διαβάσω το κείμενο πάνω τους.

Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Τα δώρα


Σήμερα φόρεσα ἕνα
ζεστὸ κόκκινο αἷμα
σήμερα οἱ ἄνθρωποι μ᾿ ἀγαποῦν
μιὰ γυναίκα μοῦ χαμογέλασε
ἕνα κορίτσι μοῦ χάρισε ἕνα κοχύλι
ἕνα παιδὶ μοῦ χάρισε ἕνα σφυρί

Μίλτος Σαχτούρης: Ο υπερρεαλιστής του μεταπολέμου



   Η συγκέντρωση για πρώτη φορά όλων των ποιημάτων του Μίλτου Σαχτούρη (1919-2005) σε έναν λιτά επιμελημένο τόμο επιβεβαιώνει την εικόνα του ως ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς και όχι μόνον αυτής. Ξεφυλλίζοντας την καινούργια έκδοση, εύκολα διακρίνουμε τα στοιχεία που χωρίζουν τις συνθέσεις της ηλικιακής του ωριμότητας από το παλαιότερο έργο του, διαμορφωμένο κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών: από τη Λησμονημένη (1945) ως και Το σκεύος(1971). Από τα 29 ως και τα 52 του χρόνια ο ποιητής θα κινηθεί ανάμεσα στις συμπληγάδες που επιφύλαξε η Ιστορία στην εποχή του, εγγράφοντας την αιματηρή της πραγματικότητα σε μιαν ευθύς εξαρχής τεθλασμένη γραμμή. Ως υπερρεαλιστής του μεταπολέμου, ο Σαχτούρης θα αποφύγει τα γλωσσικά παιχνίδια και τις μυστικιστικές τάσεις των προκατόχων του, πιάνοντας από πολύ νωρίς επαφή με τον δραματικό λόγο του εξπρεσιονισμού. Το χρώμα και οι καθαρές μεταφορές που χρησιμοποίησαν εν εκτάσει οι εξπρεσιονιστές, λίγο προτού αναλάβει δράση ο υπερρεαλισμός, σε συνδυασμό με το εικαστικό άνοιγμα το οποίο επιχείρησαν ζωγράφοι όπως ο Καντίνσκι, ο Κλέε, ο Βαν Γκογκ και ο Μουνκ, θα γίνουν το έδαφος επί του οποίου θα θεμελιώσει ο Σαχτούρης το δραματουργικό και το ηθικό ποιητικό του σύστημα.

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

Το σκιάχτρο

Ένα σκιάχτρο ονειρεύεται έναν κόσμο χωρίς πλαστικό φαγητό


Η ταινία μικρού μήκους The Scarecrow έχει βραβευτεί με Όσκαρ.

Θυμόμαστε, άραγε, πώς ήταν η ζωή μας πριν το διαδίκτυο;

Tο τέλος της απουσίας λόγω Ιντερνετ

«Κολλημένοι» με το Διαδίκτυο: παραθέτοντας λόγια του Σενέκα, ο Χάρις τονίζει την ανάγκη να συνδυάζουμε τη μοναξιά με το πλήθος
«και να καταφεύγουμε εναλλάξ σε αμφότερα».
   «Πολύ γρήγορα, κανένας δεν θα θυμάται τη ζωή πριν από το Iντερνετ. Τι σημαίνει αυτό το αναπόφευκτο γεγονός;». Με αυτή την ερώτηση αρχίζει ο Καναδός δημοσιογράφος Μάικλ Χάρις το πρώτο του βιβλίο, «Το τέλος της απουσίας» (The End of Absence: Reclaiming What We’ve Lost in a World of Constant Connection, εκδ. Current).
   Για να φτάσει σε μια απάντηση, ο Μάικλ Χάρις «χτενίζει» όσα έχουν απομείνει από την προ Iντερνετ ζωή μας, ξεχωρίζοντας τα πράγματα που θα πάρουμε μαζί μας στον δικτυωμένο κόσμο από τα, συχνά πολύτιμα, πράγματα που θα αφήσουμε πίσω. Η ακόρεστη όρεξή μας –για πληροφορίες, ερεθίσματα, επιβεβαιώσεις– θα εξακολουθήσει να είναι μαζί μας. Οταν όμως όλες αυτές οι ανάγκες ικανοποιούνται αμέσως μόλις γίνονται αντιληπτές, η αξία που τους αποδίδουμε μπορεί να υποτιμηθεί.

Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2014

Πόση ενέργεια κατανάλωσε το σχολείο σου σήμερα;

Σύστημα ενεργειακών μετρητών στα σχολεία: GEN6


   Ξεκινώντας από το σχολείο, μήπως τελικά ήρθε η ώρα να βάλουμε σε δράση το σχέδιο προστασίας του περιβάλλοντος; Το πρόγραμμα Gen6 είναι εδώ για να βοηθήσει όλα τα παιδιά –και όχι μόνο– να γίνουν ευαισθητοποιημένοι πολίτες.

Τι είναι το GEN6;
   Είναι ένα σύστημα ενεργειακών μετρητών στα σχολεία. Στη συνέχεια, η διαδικτυακή πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες μαθητές, αλλά και στους δασκάλους, στους καθηγητές και φυσικά στους γονείς τους, να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο την ενεργειακή κατανάλωση
του σχολείου τους. 

Μια νύχτα γεμάτη αστέρια

Έρχεται βροχή «πεφταστέρων» απόψε!


Αθήνα 

   Μια νέα βροχή από «πεφταστέρια», που ονομάζονται Ωριωνίδες, κορυφώνεται στις 21 και 22 Οκτωβρίου στο βόρειο ημισφαίριο, το οποίο περιλαμβάνει και την Ελλάδα. Οι Ωριωνίδες είναι μια μέσης έντασης βροχή διαττόντων, που κάθε χρόνο λαμβάνουν χώρα από τις αρχές Οκτωβρίου έως τις αρχές Νοεμβρίου και φέτος αναμένεται να φθάσουν στο μέγιστο σημείο τους το βράδυ της Τρίτης 21 Οκτωβρίου προς χαράματα Τετάρτης 22 Οκτωβρίου.

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Xόμπιτ

Βιβλία  για . . . φάγωμα


Συγγραφέας: Τόλκιν
Εκδόσεις: Κέδρος
Σελίδες: 378
Ιδανικό για: Στ΄τάξη Δημοτικού και Γυμνάσιο

* πρόκειται για ένα βιβλίο που θα σας κρατήσει συντροφιά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Επιπλέον, μπορούν να προβληθούν στα παιδιά οι ταινίες που δημιουργήθηκαν με αφορμή το βιβλίο. Είναι ωφελιμότερο το βιβλίο να προηγηθεί των ταινιών.

Λίγα λόγια για το βιβλίο:


  "Ο Μπίλμπο είναι ένα χόμπιτ που απολαμβάνει μια άνετη, χωρίς ιδιαίτερες φιλοδοξίες ζωή. Σπάνια απομακρύνεται από την αποθήκη ή το κελάρι του. Η ηρεμία του διακόπτεται όταν μια μέρα στο κατώφλι του εμφανίζεται ο μάγος Γκάνταλφ και μια παρέα νάνων για να τον παρασύρουν σε μια περιπέτεια. Το σχέδιό τους είναι ν' αρπάξουν το θησαυρό που φυλάει ένας τεράστιος, πολύ επικίνδυνος Δράκος. Ο Μπίλμπο στην αρχή δεν είναι πρόθυμος να πάρει μέρος στην αναζήτηση του θησαυρού. Εκπλήσσει όμως τους πάντες, ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό, όταν αποκαλύπτεται πόσο πολυμήχανος είναι, και πόσο φοβερές ιδέες και ικανότητες έχει σαν διαρρήκτης."

Κυριακή, 19 Οκτωβρίου 2014

Η δομή της γης

Πώς γίνεται αυτό;


Pes to me ... Greeklish

Τι θα έλεγε ο Πλάτωνας για τα greeklish;


   Η προέκταση του χεριού των μαθητών είναι το κινητό τους. Πάρτε τους το κινητό και προκαλέστε τη νέα επανάσταση. Σαφέστατα και ορθώς απαγορεύεται το κινητό στην τάξη. Σαφέστατα, επιμόνως και χωρίς αιδώ τα κινητά χρησιμοποιούνται μέσα στην τάξη, κατά κόρον. Ποιος 40άρης ή 50άρης δάσκαλος ή καθηγητής θα προλάβει τον 14χρονο πιτσιρικά; Κρυμμένο το κινητό μέσα στα πόδια ή στην πάνινη κασετίνα που βολεύει μια χαρά για να φαίνεται, κρυμμένο ανάμεσα στα στυλό, αν έρχεται μήνυμα ή κλήση. Τα sms δίνουν και παίρνουν. Οι ταχύτητες είναι εκπληκτικές, τυφλό σύστημα και καμία αγωνία ορθογραφίας μιας και το κείμενο είναι σε greeklish. 

Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

Ποίηση


Κάποτε νιώθω
καθώς το ρόδο
που θά ’μαι μια μέρα, καθώς το φτερό
που θά ‘μαι μια μέρα.
Και με τυλίγει ένα άρωμα, ξένο και δικό μου,
δικό μου κι ενός ρόδου·
και με περισυλλέγει μια περιπλάνηση ξένη και δική μου
δική μου κι ενός πουλιού.

Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2014

Γιατί τα παιδιά απωθούνται από την ιστορία;

Ο ιστορικός χρόνος στην διδασκαλία της ιστορίας


  Το μάθημα της Ιστορίας είναι ίσως η μεγαλύτερη κατάρα για τους μαθητές και μάλλον για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Πολύ σπάνια θα συναντήσεις κάποιον μαθητή που γοητεύεται από το περιεχόμενο του μαθήματος. Τα παιδιά δεν αποκτούν ιστορικές γνώσεις ούτε δεξιότητες, ενώ καλλιεργείται συστηματικά η αδιαφορία ή και το μίσος για το μάθημα της Ιστορίας. Για αυτήν την κατάσταση έχουν διατυπωθεί διάφορες κριτικές: Τα βιβλία είναι γραμμένα σε μία δύσκολη γλώσσα με πολλές άγνωστες λέξεις. Οι πληροφορίες είναι πολλές και ανούσιες.

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Ζούμε μέσα σε μια... φούσκα;

 
photo credit: NASA, ESA, Zolt Levay.
  Μια νέα θεωρία αναφέρει ότι υπερκαινοφανείς αστέρες εξερράγησαν «όπως το ποπκόρν», δημιουργώντας μια κοσμική φυσαλίδα μέσα στην οποία περικλείστηκε το ηλιακό μας σύστημα
  Ένας από τους άλυτους ακόμη κοσμολογικούς γρίφους που πονοκεφαλιάζει τους επιστήμονες είναι η παντελής απουσία κοσμικής σκόνης και αερίων πέριξ αλλά και στο εσωτερικό του ηλιακού μας συστήματος. Οι ειδικοί συμφωνούν στο ότι πριν από μερικά εκατομμύρια έτη υπήρχαν κοσμική σκόνη και αέρια στη διαστημική μας γειτονιά. Εκεί που διαφωνούν είναι στο πώς εξαφανίστηκαν.

Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2014

Ο Φιλελληνισμός μέσα από τα μάτια των παιδιών

Ιστορία Στ' τάξης

δράση 


    διάρκεια: μια διδακτική ώρα
    στόχος διδακτικός: να αντιληφθούν τα παιδιά τον ρόλο των Φιλελλήνων 

    διαδικασία
   Αφού εξηγήσουμε στα παιδιά ποιοι ήταν οι Φιλέλληνες και ποιο ρόλο διαδραμάτισαν, τα χωρίζουμε σε τέσσερις ομάδες: οι δυο ομάδες γίνονται Φιλέλληνες, οι άλλες δυο πολεμιστές. Οι ομάδες των Φιλελλήνων καλούνται να καταγράψουν σε φύλλο όσα μπορούν να προσφέρουν ενώ οι ομάδες των πολεμιστών χρειάζεται να σημειώσουν όσα πιστεύουν ότι έχουν ανάγκη για την ενίσχυση του αγώνα τους.


Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

Παίζουμε "καρύδια" ή "ασκολιασμό";

Ζωντανεύοντας τα παιχνίδια των παιδιών της αρχαίας Ελλάδας

δράση στην ιστορία δ' τάξης



διάρκεια: μια διδακτική ώρα
στόχος διδακτικός: να κατανοήσουν λίγο από τον τρόπο με τον οποίο διασκέδαζαν τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα


Πώς παίζονται;

"Καρύδια"
χαρακτηριστικά: Παιχνίδι αυλής ή δρόμου
υλικά: 10 καρύδια 
διαδικασία: Σχηματίζουμε μια πυραμίδα από 3 καρύδια. Ο κάθε παίκτης προσπαθεί με ένα άλλο καρύδι να χτυπήσει την καρυδένια πυραμίδα και να τη χαλάσει. Νικητής/ τρια στέφεται όποιος/α καταφέρει να καταστρέψει την πυραμίδα.

Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2014

Μια τάξη που ... τρώγεται

Μπρονξ, Νέα Υόρκη


   Το γυμνάσιο Discovery βρίσκεται σε μια υποβαθμισμένη περιοχή της Νέας Υόρκης, το Νότιο Μπρονξ. Σε αυτό φοιτούν παιδιά που είτε είναι άστεγα είτε μένουν με ανάδοχες οικογένειες. Μέχρι τώρα δύσκολα αποφοιτούσαν. Όταν όμως άρχισαν να καλλιεργούν φρούτα και λαχανικά στο σχολείο τους, η κατάσταση σιγά σιγά άλλαξε.

Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2014

Η ρουτίνα ενός αστροναύτη

Alexander Gerst



    Ο Alexander Gerst είναι αστροναύτης της ESA (European Space Agency). Βρίσκεται από τα τέλη της άνοιξης στον International Space Station, δηλαδή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ατενίζει τη Γη από ύψος 400 χιλιομέτρων. Είναι πλέον εξοικειωμένος με την έλλειψη βαρύτητας, έχει μάθει τα κατατόπια του καινούργιου του σπιτιού, ωστόσο η καθημερινότητά του είναι γεμάτη. Και περιλαμβάνει από πειράματα, μέχρι και φασίνα, αλλά και πολλές προτάσεις για τους γονείς.

Γιατί τα σύννεφα μένουν ψηλά;

πώς γίνεται αυτό;


    Τα σύννεφα είναι γεμάτα από σταγόνες νερού, οι οποίες έχουν αρκετό βάρος ... περίπου όσο 100 ελέφαντες ή 747 αεροπλάνα! Επομένως, γιατί τα σύννεφα δεν πέφτουν από τον ουρανό;

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Γνώση και κριτική σκέψη

του Κώστα Θεριανού



Η πολλαπλότητα της γνώσης δεν καλλιεργεί την εξυπνάδα,
αν και οι εραστές της σοφίας πρέπει να ξέρουν πολλά πράγματα
Ηράκλειτος


   Αν ρίξει κάποιος μια ματιά στα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία θα έρθει έκπληκτος με ένα αντιφατικό και δυσερμήνευτο φαινόμενο. Τα βιβλία είναι «γεμάτα» γνώσεις, αγγίζουν όλο και πιο πολλές και όλο και πιο σύγχρονες πλευρές της επιστήμης και του πολιτισμού και όμως οι μαθητές που μορφώνονται από αυτά τα βιβλία δεν μπορούν να σκεφθούν κριτικά.
   Έτσι, η αντιπαράθεση με τους ιθύνοντες των εκπαιδευτικών ζητημάτων στο αν το σχολείο σήμερα παρέχει «λίγη» ή «πολλή» επιστημονική γνώση μάλλον είναι χαμένο παιχνίδι σε ξένο γήπεδο για όποιον υποστηρίζει ότι το σχολείο σήμερα υστερεί στην ποσότητα των γνώσεων που παρέχει στους μαθητές του. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ποσοτικό αλλά κυρίως και ποιοτικό. 

Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

Επαναληπτικές ασκήσεις ρημάτων

ενεργητικής και μέσης φωνής

αρχαία ελληνικά


Η θάλασσα

Ἡ θάλασσα εἶναι σὰν τὸν ἔρωτα:
μπαίνεις καὶ δὲν ξέρεις ἂν θὰ βγεῖς.
Πόσοι δὲν ἔφαγαν τὰ νιάτα τους –
μοιραῖες βουτιές, θανατερὲς καταδύσεις,
γράμπες, πηγάδια, βράχια ἀθέατα,
ρουφῆχτρες, καρχαρίες, μέδουσες.

Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Κριτική θεώρηση των εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης

... του Κώστα Θεριανού


Πολλές φορές, ανακάλυψη δεν είναι η εύρεση κάποιου νέου πράγματος,
αλλά το κοίταγμα του ήδη γνωστού με άλλο μάτι.

Marcel Proust

   Μεγάλο μέρος της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με τη συζήτηση και τις προτάσεις για εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης[1] γεννήθηκε τα τέλη της δεκαετίας του ’60, όταν άρχισε να γίνεται λόγος για παγκόσμια κρίση της εκπαίδευσης. Το σχολείο επικρίθηκε διότι δε βοήθησε ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ισότητα. Αντίθετα, λειτούργησε ως χώρος αναπαραγωγής των κοινωνικών ανισοτήτων και μηχανισμός σύνθλιψης της προσωπικότητας των μαθητών.
   Σε αυτές τις συνθήκες διατυπώθηκαν προτάσεις για εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης. Αυτές ήταν
  • To Ελεύθερο σχολείο, όπου υιοθετήθηκε πιο φιλελεύθερη μορφή σχολείου σε συνεργασία με την κοινότητα.
  • Αποσχολειοποίηση (deschooling), η οποία κατηγορεί τα σχολεία ως γραφειοκρατικούς μηχανισμούς που υπηρετούν τη διαιώνιση της κοινωνικής ανισότητας, χωρίς να βοηθούν ουσιαστικά στην εκπαίδευση των νέων. Η πρόταση του κινήματος είναι η κατάργηση του σχολικού θεσμού και η αντικατάσταση του από εκπαιδευτικά δίκτυα, δηλαδή χώρους ελεύθερης προσέλευσης των ατόμων που ενδιαφέρονται να μάθουν κάτι.
  • Μη τυπική εκπαίδευση. Πρόκειται για προγράμματα κατάρτισης που έχουν συγκεκριμένους στόχους και λειτουργούν έξω από το επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Κοινοτική εκπαίδευση.

Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2014

Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει

Βιβλία για ... φάγωμα


Συγγραφέας: Sun -Mi Wang
Εκδόσεις: Διόπτρα
Σελίδες: 160
Ιδανικό για: Ε' και Στ' τάξη Δημοτικού και Γυμνάσιο

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

"Όλη η ομορφιά του κόσμου κλείνεται μέσα σε τούτο εδώ το μυθιστόρημα, αυτό το λογοτεχνικό κόσμημα, που ξεχειλίζει από περιπέτειες, από όνειρα που βγαίνουν αληθινά κι από μια λαχτάρα που πηγάζει από την αγάπη. Μια αλληγορία για τη ζωή, γραμμένη με μαεστρία…... στο πνεύμα βιβλίων που έχουν γίνει κλασικά. Μια ιστορία που ξεχειλίζει από αγνότητα και θα μιλήσει στην καρδιά όλων των αναγνωστών".



Κυριακή, 5 Οκτωβρίου 2014

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Βροχή

έχει λιγνά δυο δένδρα
μικρό ένα περιβόλι·
και κάμνει εκεί της εξοχής
μια παρωδία το νερό —
μπαίνοντας σε κλωνάρια
οπού δεν έχουν μυστικά·
ποτίζοντας τες ρίζες
που έχουν ασθενικό χυμό·
τρέχοντας εις το φύλλωμα
που με κλωστές δεμένο
πεζό και μελαγχολικό
κρεμνά στα παραθύρια·
και πλένοντας καχεκτικά
φυτά που μες σε γλάστρες
τα ’στησ’ αράδα-αράδα
μια φρόνιμη νοικοκυρά.

Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Άσκηση λεπτής κινητικότητας

Κεντάω το σουρωτήρι!


   Η γραφή βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας των λεπτών κινήσεων που κάνουν τα δάχτυλα των χεριών μας. Για να πετύχουμε να πιάσουμε το μολύβι με τον σωστό τρόπο, να ασκήσουμε την σωστή πίεση στο χαρτί, να συντονίσουμε αποτελεσματικά το χέρι μας με το μάτι μας και να σχηματίσουμε τις μορφές των γραμμάτων υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί οι οποίοι παίρνουν μέρος. Το παιδί απο νωρίς είναι σημαντικό να συμμετέχει σε δραστηριότητες που ενισχύουν την λεπτή κινητικότητα των άνω άκρων και τον οπτικοκινητικό συντονισμό.
   Επίσης τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες πχ. Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία και δυσκολεύονται στην γραφή χρειάζεται να κάνουν ασκήσεις που θα τους βοηθήσουν να ενισχύσουν τα όργανα γραφής περισσότερο. 
Μια τέτοια άσκηση είναι η: "Κεντάω το σουρωτήρι"! 

Λύσεις για τον πλανήτη μας

με ένα πληροφοριακό γράφημα

Λύσεις για τον πλανήτη

1. Διατήρηση του φυσικού κεφαλαίου
αποκατάσταση των κατεστραμμένων οικοσυστημάτων, παύση της απώλειας φυσικού περιβάλλοντος, σημαντική επέκταση προστατευόμενων περιοχών

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Σε 40 χρόνια ο άνθρωπος εξαφάνισε τα μισά άγρια ζώα του πλανήτη

Έκεθση "Ζωντανός Πλανήτης 2014"
WWF


    Η δράση του ανθρώπου επέφερε μέσα σε 40 χρόνια την εξαφάνιση περισσότερων από τα μισά άγρια ζώα του πλανήτη: αυτή η ζοφερή διαπίστωση αποτελεί το κεντρικό σημείο της έκθεσης «Ζωντανός Πλανήτης 2014» της μη κυβερνητικής οργάνωσης WWF (Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση), η οποία αποτελεί την πιο πρόσφατη αναφορά για την κατάσταση του πλανήτη.
   «Οι διάφορες μορφές της ζωής είναι ταυτόχρονα η μήτρα των οικοσυστημάτων που επιτρέπει τη ζωή στη Γη και το βαρόμετρο αυτού που κάνουμε να ζει ο πλανήτης μας», γράφει ο γενικός διευθυντής του WWF Μάρκο Λαμπερτίνι. «Και αδιαφορώντας για την τύχη τους, τρέχουμε προς το χαμό μας», προειδοποιεί.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...