Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

Δραστηριότητες που συμβάλλουν στην βελτίωση της λεπτής κινητικότητας

Πόσο ικανό είναι το παιδί να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του;



  
   Μία από τις δεξιότητες που ελέγχουμε όταν ένα παιδί πρόκειται να πάει στο σχολείο είναι η λεπτή κινητικότητα, γιατί είναι αυτή που θα το βοηθήσει να ανταποκριθεί στις μαθησιακές του υποχρεώσεις, όπως πχ στην γραφή.
  Η γραφή απαιτεί την αναπαραγωγή συγκεκριμένων σημείων , σε ένα προσδιορισμένο χώρο, με φορά από τα αριστερά προς τα δεξιά. Έτσι, λοιπόν, το παιδί για να τα καταφέρει θα πρέπει να έχει τον έλεγχο και τον συντονισμό των χεριών, των δαχτύλων και των ματιών .
   Η λεπτή κινητικότητα σχετίζεται με το πόσο ικανό είναι το παιδί να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του και να χειρίζεται με επιδεξιότητα και ακρίβεια τα διάφορα αντικείμενα. Έτσι, έχοντας καλή λεπτή κινητικότητα θα καταφέρει να πιάσει σωστά το μολύβι , να σχηματίσει ευανάγνωστα γράμματα, να κόψει με το ψαλίδι, να παίξει με τουβλάκια, να κουμπώσει τα κουμπιά του, να φάει το φαγητό με το πιρούνι κτλ.
  Κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες οι οποίες συμβάλλουν στην βελτίωση της λεπτής κινητικότητας είναι οι εξής:

  • Πιάνουμε ένα ποτήρι νερό και προσπαθούμε να χύσουμε το περιεχόμενό του σε άλλο ποτήρι
  • Βάζουμε και βγάζουμε μανταλάκια από την απλώστρα
  • Ξετυλίγουμε καραμέλα
  • Χτίζουμε έναν πύργο με κύβους
  • Βάζουμε όσπρια, ένα – ένα , σε μπουκάλι με κατάλληλο στόμιο
  • Περνάμε χάντρες σε κορδόνι
  • Κόβουμε απλές γραμμές ή σχήματα με ψαλίδι
  • Κουμπώνουμε κουμπιά ή δένουμε κορδόνια
  • Ζωγραφίζουμε γραμμές, σχήματα, σχέδια
  • Γυρνάμε τις σελίδες ενός βιβλίου μία – μία.
  • Καρφώνουμε πινέζες σε φελιζόλ
  • Περνάμε πλαστικούς μεγάλους συνδετήρες τον ένα μέσα στον άλλο φτιάχνοντας αλυσίδα
  • Ξεβιδώνουμε το καπάκι από μπουκάλι
  • Φτιάχνουμε ένα μπαλάκι από εφημερίδα με το ένα χέρι
  • Διπλώνουμε ένα χαρτί στα 2, στα 4 κτλ
  • Σχηματίζουμε μία ψηλή στήλη από νομίσματα
  • Γυρνάμε τις κάλτσες από την ανάποδη
  • Περνάμε ένα λαστιχάκι γύρω από ένα κουτί
  • Παίζουμε με πλαστελίνη
  • Μαζεύουμε μία – μία τις οδοντογλυφίδες και τις βάζουμε στο κουτί τους. 
Σοφία Μ. Κουλούρη Εργοθεραπεύτρια S.I.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...