Κυριακή, 9 Μαρτίου 2014

Ενθαρρύνετε τα κορίτσια να διακόπτουν το μάθημα!





   Τα κορίτσια θα πρέπει να ενθαρρύνονται να προκαλούν την εξουσία ώστε να μην εξελιχθούν στερεοτυπικά ως υποτακτικά καθώς μεγαλώνουν και εισέρχονται στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με τον Dr Kevin Stannard, διευθυντή καινοτομιών κι εκπαίδευσης του προγράμματος Girls’ Day School Trust, στο οποίο συμμετέχουν 26 σχολεία, είναι κοινός τόπος να επαινούνται τα κορίτσια για τους καλούς τρόπους τους, την ευγένεια ακόμη και για τα όμορφα γραμμένα κείμενά τους. 
    Ωστόσο, ο διευθυντής επισημαίνει ορισμένους προβληματισμούς. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι τέτοιου είδους ποιότητες δεν προωθούν τα παιδιά στον χώρο εργασίας, όπου οι εργοδότες τοποθετούν σε υψηλότερη κλίμακα τις αξίες της προσωπικότητας, της κοινωνικής δικτύωσης και της ικανότητας να λαμβάνουν πρωτοβουλίες.
   Πρόσφατα τα κορίτσια ξεπέρασαν τα αγόρια σε κάθε στάδιο του εκπαιδευτικού συστήματος πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις των δημοτικών καθώς και στα GCSEs και A-levels. Είναι, επιπλέον, πιο πιθανό να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο και να αποφοιτήσουν με έναν καλό βαθμό. Όμως, πρόσφατες μετρήσεις έδειξαν ότι οι άνδρες έχουν περίπου δέκα τοις εκατό περισσότερες απολαβές από τις γυναίκες.
   Ο Dr Stannard αναφέρει ότι μια «τάση διάσπασης» θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα "δυναμωτική" για τα κορίτσια, καθώς θα τα βοηθήσει να συναγωνιστούν με ίσους όρους τους άντρες. «Φυσικά, η ενθάρρυνση της μη αποδεκτής συμπεριφοράς θα πρέπει να φτάσει μέχρι αυτό το σημείο. Δεν θα θέλαμε να κινητοποιήσουμε τους μαθητές να μην δίνουν αξία στην ακαδημαϊκή επιτυχία», τονίζει ο Dr Kevin Stannard. «Παρόλα αυτά η τάση διάσπασης, με τη μορφή της επιθυμίας να τεθούν ερωτήσεις, να προταθούν εναλλακτικές, να δημιουργηθούν προκλήσεις, να παρθούν πρωτοβουλίες, να ηγηθούν τα κορίτσια διαφόρων θεμάτων, θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα ενισχυτική». 
    Ο ίδιος, στο Times Educational Supplement, παραθέτει μια σειρά παραδειγμάτων στα οποία τα σχολεία προσπαθούν να αναθεωρήσουν τα συμβατικά γυναικεία στερεότυπα και να ωθήσουν τα κορίτσια σε ένα καινούριο επίπεδο.
    Το περασμένο εξάμηνο, οι μαθητές του Wimbledon High School διδάχθηκαν για την περηφάνεια, την προώθηση του εαυτού και τον εορτασμό μιας επιτυχίας στο πλαίσιο μιας καινοτόμου δράσης με τον τίτλο blow your own trumpet week”, το οποίο έχει τη σημασία της προβολής του ίδιου μας του εαυτού.

"blow your own trumpet week"
στο Λύκειο του 
Wimbledon
  Παράλληλα, το Λύκειο Putney πρότεινε να λειτουργήσουν έξι μαθήματα αυτοσχεδιασμού και stand-up comedy με σκοπό να ενισχυθεί η ικανότητα να παίρνουν ρίσκο οι μαθήτριες και να μάθουν πώς να σκέφτονται με τις δικές τους δυνάμεις.
   Ο Dr Stannard επισήμανε ότι και άλλα σχολεία, τα οποία δεν είναι μεικτά, έχουν δημιουργήσει κοινότητες διαλόγου και ενθαρρύνουν τις μαθήτριες να συμμετέχουν σε τεστ με «αδύνατες ερωτήσεις» ώστε να μπουν στη διαδικασία να σκέφτονται με διαφορετικούς τρόπους. 
    «Για πολύ καιρό τα σχολεία έχουν προκαλέσει μια μακροχρόνια δυσλειτουργία στα κορίτσια καθορίζοντας την επίδοσή τους με όρους ανταπόκρισης στις προσδοκίες περί συμπεριφοράς και δουλειάς, η οποία δυσλειτουργία ενισχύει τα φυλετικά στερεότυπα», εξηγεί ο Dr Stannard και ολοκληρώνει προσθέτοντας «Η τάση διάσπασης δεν είναι, σαφώς, μια ιδιαίτερα αξιέπαινη συμπεριφορά στα σχολεία αλλά δεν απέχει πολύ από την πολυμηχανία, την προσαρμοστικότητα, το επιχειρηματικό πνεύμα, την όρεξη για περιπέτεια, τη λήψη πρωτοβουλιών, την αυτοπεποίθηση, την ικανότητα αρχηγίας, τη συνεκτικότητα, τις οποίες τα σχολεία αναζητούν να ενθαρρύνουν και να αναπτύξουν στα κορίτσια. Δεν έχει αξία μόνο τι διδάσκεται στο σχολείο μα, επίσης, πώς διδάσκεται ώστε να έχει μακροπρόθεσμη σημασία».

Πηγή: Telegraph
Μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...