Κυριακή, 9 Ιουνίου 2013

Ο λόγος των μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα τονώνει τις γλωσσικές ικανότητες των παιδιών

Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται τον λόγο των μηνυμάτων στο σχολείο γιατί τους προετοιμάζει για την εκμάθηση ξένων γλωσσών 

photo: Alamy

   Υποστηρίζεται ότι οι συντομογραφίες στα μηνύματα κειμένου στα κινητά τηλέφωνα, όπως τα “lol”, “gr8”, “l8r” and “b4” πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης για την ανάλυση της γλωσσικής δημιουργικότητας στα μαθήματα.Ο Waldemar Martyniuk, διευθυντής του Council of Europe’s Centre for Modern Languages, πρότεινε, επίσης, τα σχολεία να ενθαρρύνονται για να διδάξουν στα παιδιά την αργκό και τοπικές διαλέκτους.
  Αυτό το ζήτημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ιδιαίτερα σημαντικά για να αναπτύξει το παιδί ένα «αίσθημα περιπέτειας» στη γλώσσα, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως ακρογωνιαίος λίθος για την εκμάθηση τελικά ξένων γλωσσών.
  Ο Dr Martyniuk ανέφερε ότι η ποικιλία διαφορετικών τύπων επικοινωνίας από τα παιδιά έδειξε ότι πολλού μαθητές είναι ήδη «πολύγλωσσοι» και σημείωσε ότι το όφελος  από αυτή την προσέγγιση είναι η διεύρυνση του πνεύματος των παιδιών αναφορικά με τις γλώσσες.
  Παράλληλα, επεσήμανε ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι πιο δημιουργικοί με τα αγγλικά πριν παροτρύνουν τα παιδιά να ασχοληθούν με άλλες ξένες γλώσσες.
 «Οι δάσκαλοι θα πρέπει να ξεκινήσουν με τα αγγλικά που οι μαθητές φέρνουν στο σχολείο, να παρατηρήσει τις δικές τους διαλέκτους και πόσο διαφέρουν με αυτές που χρησιμοποιούνται στο σχολείο» είπε και συμπλήρωσε «Τα μηνύματα είναι μια καλή αρχή για να διερευνηθεί η γλωσσική δημιουργικότητα ή μπορούν να εστιάσουν στις μικρές διαφορές του λόγου ανάμεσα στο ένα χωριό και το άλλο ή ακόμη πόσο διεθνής είναι η γλώσσα και πώς έχει εξελιχθεί ανά τους αιώνες».
  Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η έκθεση στην τεχνολογία και ιδίως στα κινητά τηλέφωνα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποδαυλίζει τις ικανότητες των μαθητών στον γραπτό λόγο μπερδεύοντας τα όρια ανάμεσα στην καθομιλουμένη και τα τυπικά αγγλικά. Σχετική μελέτη απέδειξε ότι συντομογραφίες των μηνυμάτων, όπως “2nite”, “m8” και “2moro” συμπεριλαμβάνονται στις εκθέσεις των μαθητών.


   Όμως, μια άλλη έρευνα από το Department for Education κατέληξε ότι η χρήση των κινητών τηλεφώνων προϋποθέτει ένα «συγκεκριμένο βαθμό φωνολογικής γνώσης» που μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα της γραπτής έκφρασης. 
   Ο Dr Martyniuk, υποστηρικτής της αναθεώρησης της διδασκαλίας της γλώσσας, τονίζει ότι είναι πολύ σημαντικά να δίνεται στα παιδιά το δικαίωμα να είναι δημιουργικά με τη γλώσσα. «Αυτή η παιγνιώδης ανακάλυψη με τη μητρική τους γλώσσα απομακρύνεται όταν μαθαίνουν κάποια άλλη γλώσσα».

πηγή: Telegraph
μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...