Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

Θαλασσοστιχίες

Η θάλασσα μέσα από την ποίηση

Σ' το 'πα και στο ξαναλέω ...  και το γράφω!

Στην πέμπτη συνάντηση του εργαστηρίου ποίησης μιλήσαμε για τη θάλασσα μέσα από τους στίχους ενός παραδοσιακού τραγουδιού.

Συνάντηση πέμπτη


ποίημα
Στο ‘πα και στο ξαναλέω
στο γιαλό μην κατεβείς
κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα
και σε πάρει και χαθείς

Κι αν με πάρει που με πάει
κάτω στα βαθιά νερά
κάνω το κορμί μου βάρκα
τα χεράκια μου κουπιά
το μαντήλι μου πανάκι
μπαινοβγαίνω στη στεριά

δράσεις
1. αναζητούμε τα πρόσωπα που μπορεί να λένε αυτά τα λόγια
2. ποια πρόσωπα της μυθολογίας θα μπορούσαν να είναι; Ψάχνουμε στη βιβλιοθήκη να βρούμε τα βιβλία για να επιλέξουμε σε ποιο σημείο της ιστορίας τους θα ταίριαζε το παραδοσιακό μας τραγούδι
Έχω μια ιδέα! Θα μπορούσαν να είναι η Πηνελόπη και ο Οδυσσέας. 
4. συμφωνούμε ότι πρόκειται για μια γυναίκα κι έναν άντρα κι αναπαριστούμε τον διάλογό τους. Ο ένας πρέπει να πείσει τον άλλο: η γυναίκα καλείται να πείσει τον άντρα της να μείνει κι εκείνος υποστηρίζει τη θέλησή του να φύγει

Και θα με αφήσεις μόνη μου;
5. ανακαλύπτουμε τα συναισθήματα που κρύβονται στους στίχους. 

πώς νιώθει πριν το ταξίδι του άντρα της και πώς όταν εκείνος επιστρέφει;
πώς αισθάνεται εκείνος πριν φύγει ταξίδι και πώς όταν πια επιστρέφει;
6. συνθέτουμε τον διάλογο της αντάμωσης. Τι λόγια θα αντάλλασσαν οι δυο άνθρωποι όταν εκείνος θα επέστρεφε από το ταξίδι του; 

"Επιτέλους, γύρισα!"
Τα λόγια του ναυτικού όταν γύρισε από το ταξίδι του.
σχεδιασμός, υλοποίηση: Ζωή Κατσαδήμα, Χρύσα Πιπιλή
κείμενο, φωτογραφίες: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...