Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Θαλασσοστιχίες

Η θάλασσα μέσα από την ποίηση

Όταν τα ποιήματα γίνονται εικόνα

Στο εργαστήρι ποίησης του Δήμου Νέου Ηρακλείου ανακαλύπτουμε τη θάλασσα μέσα από ποιήματα που αναφέρονται σε αυτή. Σε οχτώ συναντήσεις γνωρίζουμε οχτώ διαφορετικούς ποιητές και δημιουργούμε με αφορμή τον ποιητικό τους λόγο.


Συνάντηση πρώτη

ποίημα                                                              

Φύσα Αγεράκι



Φύσα ἀγεράκι γλυκὰ στὸ πανί μου,

γλύστρα βαρκούλα στὰ κρύα νερά.

Νύχτωσε, καὶ μὲ προσμένει ἡ καλή μου.

Φύσα ἀγεράκι, καὶ δός μου φτερά.

Φεύγουν τ᾿ ἀστέρια ζευγάρι ζευγάρι
στὸ ζαφειρένιο βαθὺν οὐρανὸ
καὶ ντροπαλὸ τ᾿ ἀσημένιο φεγγάρι
ἀπὸ τὸ μαῦρο προβάλλει βουνό.

Σώπασ᾿ ὁ γρύλλος, τ᾿ ἀηδόνι λουφάζει,
μόνο ἡ καλή μου γιὰ μὲ ἀγρυπνεῖ
καὶ ἡ καρδιά της σιγὰ μὲ φωνάζει
καὶ ἡ ψυχή της γιὰ μένα πονεῖ.

Πέτα, βαρκούλα μου, φύσα ἀγεράκι,
φτάσαμε, φάνηκ᾿ ἡ ἀκρογιαλιά.
Φάνηκε, νάτο, τὸ ἄσπρο νησάκι
καὶ ἡ γλυκειὰ θὰ φανεῖ ἀγκαλιά.


Βλάχος Άγγελος (1838 - 1920)

δράσεις
1. οι στροφές δίνονται ανακατεμένες, τα παιδιά τις βάζουν στη σωστή σειρά
2. ανάγνωση με διαφορετικούς τρόπους
3. βρίσκω εικόνες της θάλασσας μέσα από το ποίημα και τις ζωγραφίζω, οι υπόλοιποι καλούνται να μαντέψουν ποια είναι αυτή η εικόνα

φύσα αεράκι


Ποια εικόνα του ποιήματος διάλεξες;
4. συζήτηση γύρω από το ποίημα
5. δίνω έναν τίτλο
6. οι δικές μου εικόνες της θάλασσας 

διάρκεια προγράμματος: 1ώρα 30'
σχεδιασμός, υλοποίηση: Ζωή Κατσαδήμα, Χρύσα Πιπιλή
κείμενο, φωτογραφίες: Χρύσα Πιπιλή


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...