Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013

Μια σύγχρονη βιβλιοθήκη

Πώς μοιάζει μια σχολική βιβλιοθήκη στην ψηφιακή εποχή; 

Η διευθύντρια Kalleher θέλει η βιβλιοθήκη του σχολείου της
να γίνει φάρος μάθησης, όπως η βιβλιοθήκη του Βατικανού
Photograph: Christophe Simon/AFP/Getty Images

   Η ιδέα μιας σχολικής βιβλιοθήκης στην ψηφιακή εποχή είναι προκλητική. Με τη δυνατότητα να «κατεβαίνουν» τα βιβλία σε μια πληθώρα ψηφιακών συσκευών υπάρχει κάθε πιθανότητα η βιβλιοθήκη να μοιάζει περιττή στα παιδιά που μεγαλώνουν στη σύγχρονη εποχή. Γιατί θα ήθελε κάποιος να επισκεφθεί ένα δωμάτιο που σχετίζεται με την αποθήκευση και την κατανομή;
   Εάν δούμε τη βιβλιοθήκη απλώς ως μια λειτουργία δανεισμού βιβλίου, αυτή είναι μια πραγματικότητα. Ωστόσο, η βιβλιοθήκη είναι κάτι παραπάνω από μια διαδικασία διευκόλυνσης, έχει ένα πολιτισμικό χαρακτήρα ιδιαίτερα σημαντικό. Η βιβλιοθήκη μπορεί να εμπνεύσει. Η θαυμαστή βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας έχει μείνει στην ιστορία ως φάρος πνευματικής περιέργειας και ανακάλυψης. Εκεί ο Αρχιμήδης επινόησε τη φυγόκεντρη αντλία νερού, ο Ερατοσθένης υπολόγισε τη διάμετρο της γης και ο Ευκλείδης ανακάλυψε τους κανόνες της γεωμετρίας. 
    Η βιβλιοθήκη είναι πολύ σημαντική για το σχολείο καθώς είναι χώρος έμπνευσης νέων ανθρώπων. Ο σχεδιασμός μιας βιβλιοθήκης για το σχολείο βασίστηκε στην έμπνευση. Στο δημοτικό ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί χώρος σχετικός με τη δύναμη της ιστορίας. πρόκειται να δημιουργηθεί, λοιπόν, σε ένα σχολείο η αυλή των ιστοριών, η οποία συμπληρώνεται με ένα δωμάτιο  σχεδιασμένο να προσκαλεί τα παιδιά να εμπλέκονται και να εξερευνούν, να τα καλεί σε ένα κόσμο φαντασίας. Και στους δυο χώρους υπάρχουν πολιτισμικά χαρακτηριστικά, το φανάρι από The Lion, the Witch and the Wardrobe ή ένας εξαφανισμένος λευκός λαγός. Ενδεικτικές, δηλαδή, αναφορές της παιδικής λογοτεχνίας οι οποίες είναι σημαντικές για τη δυναμική της ιστορίας.

Το δημοτικό του Stephen Perse σχεδιάζει να δημιουργήσει
μια αυλή ιστοριών στη βιβλιοθήκη του.
Photograph: Chadwick Dryer Clarke architect
    Η βιβλιοθήκη για τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά συνεχίζει το ταξίδι. Εδώ ο στόχος είναι να συνδυαστεί η δυναμική μιας ιστορίας με μια ιδέα, τοποθετημένη σε ένα Ντουλάπι Περιέργειας. Περιέργεια με την έννοια ότι η μάθηση των παιδιών δε σχετίζεται με κανέναν τρόπο με εξετάσεις και ενθαρρύνεται η γνώση αποκλειστικά για τον εαυτό τους. 
   Το πρώτο ντουλάπι ενεργοποιείται ένα απόγευμα στο επόμενο εξάμηνο όπου έργα του Charlie Chaplin θα παρέχουν τόσο διασκέδαση όσο και πολιτιστικά σημεία αναφοράς. Η προσέγγιση αυτή αποσκοπεί να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση.
   Η ψηφιακή εποχή, λοιπόν, προσφέρει στα σχολεία την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους ξεχωριστό χώρο βιβλιοθήκης. Οι βιβλιοθήκες έχουν μια μακρά ιστορία ως πηγή έμπνευσης κι έχουν, επίσης, μέλλον.

πηγή: The Guardian
μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...