Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

Η περιέργεια απαραίτητο στοιχείο της ανάπτυξης του παιδιού


"Σκαρφαλώστε σε δέντρα, οδηγήστε αυτοκίνητα καρτ: μερικά καρούμπαλα και μελανιές συμβάλλουν στην ανάπτυξη του χαρακτήρα των παιδιών", 
σύμφωνα με τον διευθυντή ενός σχολείου



     Θα πρέπει να επιτρέπεται στα παιδιά να υποφέρουν καρούμπαλα και μελανιές κατά τη διάρκεια των σχολικών ημερών ώστε να χτίζουν τον χαρακτήρα τους, θα έλεγε σήμερα ένας διευθυντής.
     Ο Christian Heinrich, πρόεδρος του Συλλόγου Οικοτροφείων, στο ετήσιο συνέδριο θα αναφερθεί στο γεγονός ότι χρειάζεται να αφιερωθεί περισσότερος χρόνος για να δοθεί βοήθεια στα παιδιά να αναπτύξουν την περιέργειά τους. 
    Ο Heinrich, διευθυντής του Cumnor House school, ενός σχολείου για παιδιά τεσσάρων έως δεκατριών χρονών, στον λόγο του θα επισημάνει ότι τα παιδιά «μαθαίνουν για την περιέργεια σε ένα περιβάλλον στο οποίο είναι πιθανό και πολύ ενθαρρυντικό να μαθαίνει κάποιος με ασφάλεια από τα λάθη του αντί να τα επαναλαμβάνει». Επιπλέον, τονίζει «Ωθώ τα παιδιά στο σχολείο μου: “Σκαρφαλώστε σε δέντρα! Μαγειρέψτε το φαγητό σας! Οδηγήστε ένα αυτοκίνητο για καρτ σε ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, ακόμη παίξτε πόκερ”», και προσθέτει «Υπάρχουν περισσότερα πράγματα στο σχολείο απ’ ότι αίθουσες και εξετάσεις. Κάντε λάθη όταν οι συνέπειες μπορούν να ελεγχθούν και μπορείτε να μάθετε ένα μάθημα». Ο ίδιος προσθέτει, σε συνέντευξή του στην The Independent, ότι είναι απαραίτητο να παρέχεται περισσότερη ελευθερία στους μαθητές των προπαρασκευαστικών επιπέδων να αναπτύσσουν την περιέργειά τους. Ο Heinrich σημειώνει ότι ο στόχος του σχολείου δεν είναι δημιουργήσει ένα παιδί τόσο έξυπνο στην ηλικία των δεκατριών ή των έντεκα μέσα από εξετάσεις, αντίθετα τον ενδιαφέρει το χτίσιμο του χαρακτήρα ενός παιδιού, της καλλιέργεια περιέργειας, προοπτικών, δυνατοτήτων. «Τα παιδιά μαθαίνουν εξερευνώντας για τον εαυτό τους και αυτό δεν εφαρμόζεται αποκλειστικά μέσα στην τάξη. Σχετίζεται άμεσα με δραστηριότητες έξω από τη σχολική αίθουσα ακόμη κι εάν αποκτηθεί ένα καρούμπαλο ή μια μελανιά κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας». 
    Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Παλεύουμε με τις συνεχείς μετρήσεις των εθνικών εξετάσεων στην ηλικία των έντεκα ετών καθώς και, σε έναν ανεξάρτητο τομέα, με γνωστικού περιεχομένου εξετάσεις τα αποτελέσματα των οποίων θέλουν να γνωρίζουν τα δευτεροβάθμια σχολεία. Ο παραδοσιακός ελεύθερος χρόνος και ο χρόνος του αναλυτικού προγράμματος έχει καλυφθεί με συνεχείς επαναλήψεις και προετοιμασία για γνωστικά τεστ δεξιοτήτων». 
   Τέλος, εξηγεί ότι τα οικοτροφεία έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους μαθητές πολλές ώρες στη διάρκεια των οποίων μπορεί να αναπτυχθεί ένα ευρύτερο πρόγραμμα παράλληλα με το βασικό ακαδημαϊκό κορμό των μαθημάτων. Αυτό το γεγονός προσφέρει στα παιδιά, σύμφωνα με τον ίδιο, περισσότερες ευκαιρίες να καλλιεργήσουν τις ποιότητες που όλοι θα εύχονταν να έχουν τα παιδιά τους, ποιότητες που κρατούν την κοινωνία ενωμένη, ποιότητες που προτείνουν ότι υπάρχει και η κοινωνία εκτός από την ατομικότητα και την οικογένεια. Συγκεκριμένα, αυτό εμπεριέχει να μάθουν τα παιδιά να μοιράζονται , να δανείζουν, να υπολογίζουν τα συναισθήματα των άλλων, να θέτουν προτεραιότητες, να έχουν αυτοέλεγχο και αποφασιστικότητα.

πηγή: The Independent
μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...