Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Το φύλο και η αναγνωστική ικανότητα

Στοιχεία δείχνουν διαφορές ανάμεσα στα δυο φύλα στην ανάγνωση
με τα κορίτσια να προηγούνται 



   Παρόλο που τα αγόρια συνεχίζουν να ξεπερνούν σε επίδοση στα μαθηματικά τα κορίτσια, σύμφωνα με αναλύσεις των στοιχείων του Διεθνούς Προγράμματος για την Αξιολόγηση μαθητών, η οποία περιείχε πάνω από 1,6 εκατομμύρια μαθητές από 75 χώρες από όλο τον κόσμο, η μαθηματική διαφορά ανάμεσα στα δυο φύλα ωχριά συγκριτικά με τη διαφορά στην ανάγνωση, η οποία είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη, με τα κορίτσια να κατακτούν την κορυφή.

   Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχει αξιοσημείωτη διαφοροποίηση στο μέγεθος της διαφοράς ανάμεσα στα έθνη. Υπάρχουν χώρες χωρίς φυλετική διαφοροποίηση στα μαθητικά ενώ σε μερικές χώρες τα κορίτσια πετυχαίνουν μεγαλύτερο σκορ από τα αγόρια. Τα τελευταία έχουν χαμηλότερη επίδοση στην αναγνωστική ικανότητα σε όλα τα κράτη και στις τέσσερις τις αξιολογήσεις PISA (2000, 2003, 2006, 2009). 
  Σε αντίθεση με ποικίλες προηγούμενες μελέτες, οι ερευνητές δε βρήκαν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι φυλετικές διαφορές σχετίζονται με τους εθνικούς δείκτες φυλετικής ισότητας. Παράλληλα, παραδόξως, οι φυλετικές διαφορές στα μαθηματικά ήταν συνεχώς και έντονα αντιστρόφως σχετιζόμενες με τις φυλετικές διαφορές στην αναγνωστική ικανότητα. Χώρες με μικρή διαφορά στα μαθηματικά ανάμεσα στα δυο φύλα είχαν μια μεγαλύτερη φυλετική διαφοροποίηση στην ανάγνωση και το αντίστροφο. Αυτό το αποτέλεσμα ισχύει, όμως, όχι μόνο ως σύγκριση ανάμεσα σε κράτη αλλά υφίσταται και μέσα στο ίδιο έθνος, σχετίζεται δε με σχετικές μεταβολές σε αυτές τις φυλετικές διαφορές στη συνεχή επίδοση: δεν εντοπίστηκαν φυλετικές διαφορές στα μαθηματικά ανάμεσα σε μικρής απόδοσης μαθητές, όμως εκεί είναι που υπήρχε η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δυο φύλα ως προς την αναγνωστική ικανότητα. Αντίθετα, η διαφορά των δυο φύλων στα μαθηματικά ήταν μεγαλύτερη ανάμεσα σε μαθητές με υψηλή επίδοση και σε αυτό το επίπεδο ήταν που η διαφορά στην ανάγνωση ήταν μικρότερη.

Διαφοροποιήσεις των δυο φύλων στα μαθηματικά (επάνω) και την ανάγνωση (κάτω)

   Οι ερευνητές αποδεικνύουν ότι τα σχολεία, δουλεύοντας με στόχο την εκπόνηση προγραμμάτων που θα φέρουν τη φυλετική ισότητα στα μαθηματικά και σε παρόμοια μαθήματα, στρέφονται μόνο στο ήμισυ του προβλήματος. Δε θα υπάρξει πραγματική πρόοδος, σύμφωνα με την έρευνα, εάν δε διενεργηθούν παρόμοιες προσπάθειες, οι οποίες θα προσανατολίζονται ταυτόχρονα στη μείωση των διαφορών στην ανάγνωση ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια.

πηγή: Education News
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0057988
κείμενο, μετάφραση: Χρύσα Πιπιλή



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...